Loodgieter verhelpt de lekkage

Op 16 en 17 mei 2024 heeft loodgieter Steenbergen de lekkage van het dak verholpen. Al weken druppelde het in de kerk na een regenbui. Wat bleek? Diverse dakpannen lagen scheef of waren zelfs weggegleden. Een van de weggegleden dakpannen heeft zelfs de lekkage veroorzaakt, doordat het water niet kon weglopen. Hopelijk worden de hoekpannen ook nog vervangen….

Mooi magazine

We hebben in oktober 2023 als stichting ook een mooi magazine uitgegeven, wellicht heeft u deze al in u bezit. Heeft u deze nog niet, mail dan even naar de secretaris…. info@vriendenvandeoranjekerk.nl Wees er wel snel bij, de oplage is beperkt…! Als vriend of donateur is dit wel een must om in bezit te hebben…. Op de achterpagina van dit magazine hebben we nog even 5 redenen genoemd om vriend te worden:

– Onze stichting wil heel graag het kerkgebouw behouden voor alle kerk- en wijkactiviteiten
– Binnenkort worden de koffieruimte en keuken opgeknapt
– Volgend jaar de renovatie van de haan en gaan we de torenspits uitlichten
– Er staan nog meer projecten op onze lijst: toegankelijkheid van het gebouw en een extra toiletruimte
– Giften zijn aftrekbaar van de belasting, de stichting heeft een Ambi-status

Klik op het magazine om het even te bekijken

90-jarig jubileum

Op 21 oktober 2023 startte de feestweek van het 90-jarig jubileum…! Het begon op deze zaterdag met een gezellige reünie die goed bezocht werd.

‘s Avonds was er een bazaar in de stijl van de jaren dertig, met leuke spelletjes. Op zondag 22 oktober was er een mooie dienst met ds L.Krüger als voorganger. Er waren drie koren die de dienst muzikaal begeleidden.

Nieuwe keuken

Hieronder een afbeelding van de nieuwe keuken in de Oranjekerk. Deze is na het jubileum in oktober meteen geplaatst. De koster Dinand de Vos is er blij mee, net als het bestuur van de SVOK…! Onze stichting heeft een bedrag van € 25.000,- aan bijgedragen.

Dat de keuken een steeds meer centrale plaats inneemt, blijkt wel uit de vele verzoeken die de Oranjekerk krijgt voor verhuur:

Verhuur aan BOK (permanent) en hun wekelijks koffie-ochtend,

Maandelijkse vergadering van de Groenclub
    Verhuur aan VVE’s uit de wijk (regelmatig)
    Organiseren van orgelconcerten (2à 3 x per jaar)
    Organiseren van film avonden (in najaar starten met frequentie 1x per maand) met culturele programmering
    Verhuur ruimten van activiteiten aan Heilige Huisjes voor 2 dagen (jaarlijks evenement)
    Eigen gebruik ruimte voor kerkenraadsvergadering en Bijbelstudie (maandelijks)
    Organiseren van diner/lunch voor de wijk (1x per maand)
    Recepties voor BOK, Wijkraad en Noordrand
    Faciliteren van verkiezingen met 1 of 2 stembureaus)
    Uitlenen van boeken via onze bibliotheek
    Organiseren en houden van (rommel)markt.
    Culturele ochtenden (1x per maand)
    Pionolessen (wekelijks; door 2 ZZP-ers)
    Bewonersavonden (Wijkraad/BOK) rond actueel thema (Grondwaterpeil, plannen RET)
    Begeleiden klassen Melanchtonschool (lessen burgerschap)